MOS

Een duurzame toekomst voor onze planeet begint met bewuste keuzes maken. MOS helpt van je school een milieuvriendelijke en duurzame leer- en leefomgeving te maken, samen met de leerlingen, het schoolteam en het netwerk van de school.

Onze school behaalde reeds twee Mos-logo’s.

In 2008 behaalden wij ons logo rond het thema afvalvoorkoming en afvalsortering.

Dit blijft dan ook een aandachtspunt dat we voortdurend willen bewaken.

In 2010 werd er heel hard gewerkt aan natuur. De leeggelopen poel in de pastorietuin werd hersteld en we bouwden onze vlonder zodat de kinderen op een veilige manier het leven in en rond de poel kunnen bestuderen.

We maakten ook werk van een tiental onderzoekskoffers waarmee de kinderen aan de slag kunnen.

Vanaf 2018 werd MOS weer op de agenda geplaatst en wordt er actief rond verschillende thema’s gewerkt.