Schoolbestuur

De vzw ‘t Schooltje van Oppem is de eigenlijke organisator van het onderwijs in onze school, de inrichtende macht. Zij is verantwoordelijk voor het beleid en de beleidsvorming en schept de noodzakelijke voorwaarden voor een goed verloop van het onderwijs. De bestuurders van de vzw vormen het Schoolbestuur.
In 1985 koos de inrichtende macht ervoor om van ‘t Schooltje van Oppem een Montessori-school te maken. Dit pedagogisch project samen met de christelijke waarden vormen de identiteit van ‘t Schooltje van Oppem.

Het schoolbestuur is als volgt samengesteld :

voorzitter: M. Eddy Van Malderen
ondervoorzitter: M. Emmanuel Cambron
secretaris: Mw. Lieve Wuyts
penningmeester: Mw. Helena Van Roy
bestuurders: M. Frank Van Der Schueren, Mw. Suzanne Van Sull, M. Johan Reygaerts, Mw. Kristel Pauly
Erevoorzitter: M. Théo Van Sull

De scholengemeenschap

De school maakt deel uit van de scholengemeenschap “Katholiek basisonderwijs Brussegem-Merchtem-Oppem” en bestaat uit de volgende scholen:

• Vrije lagere school Ter Dreef, Gasthuisstraat 21 1785 Merchtem
  • Vrije kleuterschool Ter Dreef, Gasthuisstraat 15 1785 Merchtem